Wewnętrzny system monitorowania jakości kształcenia ELE pokrywa następujące obszary działania:
Obszary działania wewnętrznego systemu zapewniania jakości w ELE:
Ad.1 Okresowa aktualizacja i ocena programów nauczania dla poszczególnych poziomów językowych.
Ad.2 Zapewnianie jakości procesu dydaktycznego i jego doskonalenie przy pomocy następujących narzędzi:
– Hospitacje prowadzane przez dyrektora English Language Education (ELE),
– Ankieta ewaluacyjna wypełniona przez Uczestników kursu/szkolenia, przeprowadzania po zakończeniu kursu/szkolenia,
– Analiza wyników ww. ankiet
– Wewnętrzne spotkania z lektorami przynajmniej raz w semestrze,
-Samokształcenie lektorów – uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego,
– W miarę potrzeby obserwacja koleżeńska (peer observation).
Ad.3 Weryfikacja efektów kształcenia przy pomocy następujących narzędzi:
-Opracowanie przez dyrektora ELE testu końcowego weryfikującego efekty kształcenia dla poszczególnych poziomów,
-Opracowanie przez dyrektora ELE testu poziomującego (placement test) służącego do ustalenia poziomu językowego Uczestnika przed rozpoczęciem kursu/szkolenia.
Ad.4 Systematyczne uzupełnianie sal w pomoce dydaktyczne takie jak: mazaki, kreda, itp.
Usuwanie ewentualnych usterek w pomocach dydaktycznych, w szczególności sprzęcie multimedialnym.
Ad. 5 Analiza zapotrzebowania na rynku pracy oraz potrzeb edukacyjnych uczniów, studentów czy osób dorosłych -pracujących.
Wdrożenie, monitorowanie i okresowa weryfikacja wewnętrznego systemu zapewnienia jakości w English Language Education (ELE) ma za zadanie podnoszenie jakości kształcenia oraz wprowadzeniu spójności działań podejmowanych w ELE.